About

The Creative Entrepreneur Summit is back to provide emerging artists with opportunities to hone their entrepreneurial skills while providing them with the tools and resources needed to turn their talent into a sustainable career. This virtual summit will take place on the Aire Ouverte platform and has limited capacity. Registration opens Monday, March 6th at 12pm ET.

The summit will explore topics including publishing, digital deals and licensing, marketing, entrepreneurism, legal fundamentals, music futures, and more over three days of keynote presentations and workshop. Delegates will leave CES with practical knowledge and a new network of forward-thinking collaborators.

À propos du

Le Sommet sur l’entrepreneuriat créatif est de retour afin d’offrir aux artistes émergents la possibilité d’affiner leurs compétences entrepreneuriales tout en leur fournissant les outils et les ressources nécessaires pour transformer leur talent en carrière durable. L’événement virtuel se déroulera sur la plateforme Aire Ouverte et les places sont limitées. La période d’inscription débute le 6 mars à midi HE.

 

Le sommet proposera trois jours de présentations et d’ateliers sur des sujets comme l’édition, les ententes et licences numériques, le marketing, l’esprit d’entreprise, les principes juridiques fondamentaux, l’avenir de la musique, et bien plus encore. Les participants repartiront avec des connaissances pratiques et un nouveau réseau de collaborateurs avant-gardistes.

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21

March | mars

English

Time Day 1 – March 21 Speakers
1:00 – 1:15pm ET Opening Remarks Charlie Wall-Andrews
1:15 – 2pm ET SOCAN 101 Houtan Hodania
2:15 – 3pm ET Music Publishing 101 presented by Music Publishers Canada Margaret McGuffin
3:15 – 4pm ET Digital Deals and Licensing Matthew Gorman
4:15 – 5pm ET Mixer

français

heure jour 1 – 21 mars conférenciers
1:15 – 2pm ET SOCAN 101 (français) Sara Dendane
2:15 – 3pm ET L’édition musicale en bref par APEM Jérôme Payette
3:15 – 4pm ET Médias sociaux et marketing Jean-Philippe Camirand
4:15 – 5pm ET Synchronisation Marie-Laurence Asselin
5 – 6pm ET Réception  

22

March | mars

English

Time Day 2 – March 22 Speakers
1:15 – 2pm ET  How to Build Your Brand on Social Media  Adam Rodricks
2:15 – 3pm ET Navigating Press & Media Chantilly Post
3:15 – 4pm ET Fill in the BL_NK; Storytelling through Branding, Marketing, & Social Media Joel Naga
4:15 – 5pm ET Sync Licensing 101 LordQuest
5 – 6pm ET Mixer

 français

heure jour 2 – mars 22 conférenciers
1:15 – 2pm ET Ça sonne comment ton album?; l’importance de trouver son identité Dorothée Parent-Roy
2:15 – 3pm ET Revenus musicaux dans l’exploitation numérique Jacynthe Plamondon-Émond
3:15 – 4pm ET la pause
4:15 – 5pm ET Comprendre le fonctionnement des algorithmes Shanti Loiselle
5 – 6 pm ET Réception

23

March | mars

English

Time Day 3 – March 23 Speakers
1:15 – 2pm ET Taxes for artists 101 & maximizing tax benefits Shalini Dharna Kibsey
2:15 – 3pm ET Contract Negotiation for Artists Adrian Battiston
3:15 – 4pm ET  Break
4:14 – 5pm ET Creating Enterprise Mindsets for Artists of the Future Andrew Briol & Dylan Jackson (Kyd Labs)
5 – 6pm ET Mixer

 français

heure jour 3 – mars 23 conférenciers
1:15 – 2pm ET Les chemins de l’argent dans l’industrie musicale canadienne  Sébastien Charest
2:15 – 3pm ET Négociation de contrats Bertrand Menon
3:15 – 4pm ET la pause  
4:15 – 5pm ET Le rôle de l’IA dans l’avenir de l’industrie musicale Manuel Sainsily
5 – 6pm ET Réception